top of page

TÜKETİCİ HUKUKUNDA AYIPLI HİZMET

  • busraseklice
  • 5 May
  • 2 dakikada okunur
ayıplı hizmet

Tüketici olarak satın aldığınız bir hizmet; sözleşmede belirtilen şekilde sunulmadıysa, eksik ya da beklentinin çok altında kaldıysa bu durum ayıplı hizmet kapsamına girer. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 13. maddesine göre, hizmetin zamanında başlamaması, reklam veya ilanlarda belirtilen nitelikleri taşımaması ya da tüketiciye beklenen faydayı sağlamaması halinde o hizmet “ayıplı” kabul edilir.


HİZMET SAĞLAYICININ SORUMLULUĞU


Eskişehir avukatları tarafından sıkça karşılaşılan uyuşmazlıklardan biri de hizmet sağlayıcılarının sorumluluktan kaçma girişimleridir. Oysa ki Kanun’un 14. maddesine göre, sağlayıcı, hizmeti sözleşmeye uygun şekilde yerine getirmek zorundadır. Reklam, ilan veya portal içeriklerinde belirtilen özelliklerden de sağlayıcı sorumludur. Ancak, bazı özel durumlarda bu sorumluluktan kurtulma hakkı tanınabilir.


AYIPLI HİZMET HALİNDE TÜKETİCİNİN SEÇİMLİK HAKLARI


Ayıplı bir hizmetle karşılaşan tüketici, yasalarla güvence altına alınmış bazı önemli haklara sahiptir. Bu haklar sayesinde tüketici, hizmet sağlayıcının eksik ya da hatalı ifasından doğan mağduriyetini giderebilir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 15. maddesinde tüketicinin seçimlik hakları tek tek sayılmıştır. Tüketici bu haklarla birlikte uğramış olduğu maddi ve manevi zararların da tazmin edilmesini isteme hakkına sahiptir.

Hizmet nedeniyle mağduriyet yaşadıysanız, Eskişehir tüketici avukatı desteğiyle yasal süreci güvenli şekilde başlatabilirsiniz. Ayıplı hizmete karşı açılacak davalar, teknik detaylar ve zamanaşımı süreleri bakımından uzmanlık gerektirir. Özellikle iki yıllık zamanaşımı süresi içerisinde harekete geçilmesi büyük önem taşır.


TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ


Tüketici il ve ilçe hakem heyeti, taraflar arasındaki anlaşmazlıkları değerlendirerek, hukuki bir çözüm ortaya koyar. Ayıplı hizmet davalarında hakem heyetine başvurulabilmesi için belirli parasal sınırlar bulunmaktadır. Tüketici Hakem Heyeti, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre, belirli bir değere kadar olan uyuşmazlıklara bakmakla yetkilidir. Bu sınırların üstündeki uyuşmazlıklar açısından hakem heyetine başvuru imkanı bulunmayıp dava açılması gerekmektedir.


AYIPLI HİZMET DAVASINDA ARABULUCULUK


Hukukumuzda 2020 yılında yapılan düzenlemeyle birlikte, tüketici mahkemelerine taşınan parasal sınırın üzerindeki uyuşmazlıklarda arabuluculuk artık dava şartıdır.Eğer ayıplı hizmetten doğan talebiniz yasal sınırın üzerindeyse, dava açmadan önce mutlaka arabulucuya başvurmanız gerekir.


Eskişehir tüketici hakları avukatı, arabuluculuk başvurusundan toplantıya katılıma kadar tüm süreci sizin adınıza takip eder. Ayıplı hizmete konu olan olayın belgelenmesi, talep edilen bedelin hesaplanması ve arabuluculuk toplantısında doğru temsil edilmek, sürecin başarıyla sonuçlanmasını sağlar.


Arabuluculuk süreci her ne kadar dostane bir çözüm yolu olsa da tüketici haklarının korunması ve hak kaybı yaşanmaması için hukuki danışmanlık almak büyük önem taşır.


AYIPLI HİZMET DAVASINDA YETKİLİ VE GÖREVLİ MAHKEME


6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca, ayıplı hizmetle ilgili uyuşmazlıklarda görevli mahkeme Tüketici Mahkemesi’dir.


Tüketici davalarında yetki konusunda tüketici lehine özel bir düzenleme yapılmıştır. Tüketici, aşağıdaki mahkemelerden herhangi birinde dava açabilir:

  • Kendi yerleşim yeri mahkemesi

  • Hizmet sağlayıcının yerleşim yeri mahkemesi

  • Sözleşmenin ifa edildiği yer mahkemesi


Bu düzenleme, tüketicinin dava açarken daha esnek hareket edebilmesini sağlar.


Ayıplı hizmet mağduruysanız, gecikmeden hukuki destek alın. Tüketici hukukunda uzmanlaşmış bir tüketici avukatı, yaşadığınız mağduriyetin giderilmesi için etkili çözüm yolları sunar. Eskişehir hukuk büroları aracılığıyla adil ve hızlı bir sonuç almanız mümkün.

 

Comentários


    Eskişehir Avukat                 Arabulucu           Büşra Seklice

busraseklice@gmail.com

0222 408 48 88

©2023, Avukat Büşra Seklice

bottom of page